Воспитательная работа

  Ми – українці


(Позакласний захід)
Мета. Формувати в учнів уявлення про нашу країну, український народ, знайомити з найвідомішими містами, найбільшими річками України; розширити  знання учнів про державні символи України; розвивати увагу, мислення; виховувати патріотичні почуття, любов до свого народу.
Хід заходу
І. Бесіда.
Учитель:
- Як називається куточок на землі, де людина народилася? (Рідний край)
- А що для вас означає «рідний край»? (Місце, де народився...)
- Як по-іншому можна назвати рідний край? (Батьківщина)
ІІ. Вірш-загадка.
         На землі великій
         Є одна країна.
         Гарна, неповторна,
         Красна, як калина.
         І живуть тут люди,
         Добрі, працьовиті,
         І скажу, до речі,
         Ще й талановиті.
         Землю засівають
         І пісні співають.
         На бандурі грають
         І вірші складають
         Про ліси і гори,
         І про синє море,
         Про людей і квіти...
         То скажіть же діти,
         Що це за країна?
                            (Наша Україна.)
III. Розповідь учителя. Україна – наша земля, наш рідний край. Україна... вона в усьому, що нас оточує: в місцях, в зорях, у кожному камінчику, деревці. Це і червона калина, що росте на подвір’ї біля вашої хати, і рушничок, вишитий старенькими бабусиними руками. Україна – це й зелена трава у дворі вашого дому, по якій можна бігати, сидіти, лежати й дивитись на небо, як там пливуть білесенькі хмаринки. Ми називаємо Україну нашою Батьківщиною.
Погляньте на карту України. На ній позначено кордони української землі, де з давніх-давен живе наш народ. Простір землі, заселеної українцями, такий великий, що аби перетнути його пішки із заходу на схід, треба йти 90 днів; загальна територія займає площу близько одного мільйона квадратних метрів. Тому Україна – одна з найбільших країн світу. Українців близько 46 мільйонів людей.
Сусідами українців є поляки, чехи, угорці, румуни, болгари, білоруси, росіяни, а Чорне море розділяє нас із турками.
Україна – це велика, багата й прекрасна країна. Вона має гарні високі Карпати та мальовничі Кримські гори, її найбільша річка Дніпро тече через усю Україну і впадає в Чорне море. В українських річках та озерах багато риби. А в землі є кам’яне вугілля, залізо, нафта, сіль. Найбільші міста України – Київ, Львів, Харків, Одеса. Ви знаєте, що Україна – незалежна держава (24 серпня 1991 року проголошено незалежність нашої держави).
ІV. Державні символи України.
Кожна держава світу, які б народи не жили на її території, має свої державні символи: герб, прапор, гімн.
Герб – це символ влади. В основу сучасного герба нашої держави покладено стародавній золотий тризуб на синьому тлі. Це дуже старовинний знак. Він зустрічається ще за часів Київської Русі, зокрема на монетах київського князя Володимира Великого, який жив понад тисячу років тому. Отже, нашому гербові – більше тисячі літ!
Український прапор. Синь українського неба і золото неозорих пшеничних ланів переніс наш народ на свій прапор.
- Що вам нагадує блакитний колір? (відповіді дітей)
- А що означає жовтий колір на прапорі України? (Відповіді дітей)
Тому, мабуть, народ України й вибрав поєднання цих кольорів для свого національного прапора.
Гімн – це найголовніша пісня країни.
- Яку назву має гімн України? («Ще не вмерла Україна.»)
Ця пісня виражає найсердечніші думки і прагнення нашого народу. Його автори – Павло Чубинський і Михайло Вербицький. Всі найбільші свята українського народу починаються і закінчуються урочистим виконанням Гімну України.
Отже, нашу землю, рідну домівку, Україну, що здобула незалежність і будує державу, ми повинні берегти і любити.
V. Фізкульт хвилинка
Встаньте, діти, усміхніться,
         Землі рідній поклоніться
         За щасливий день вчорашній.
         І до сонця потягніться,
         В різні боки нахиліться,
         Веретеном покрутіться.
         Раз присядьте, два присядьте
         І за парти тихо сядьте.
VІ. Бесіда за програмою президента України «Україна для людей.»
VII. Підсумок
Учитель:
·         Що ж таке Україна? (Відповіді дітей)
·         Яку назву має народ України? (Відповіді дітей)
·         А хто ж ми з вами? (Відповіді дітей)
Учитель. Так, ми українці, і повинні цим пишатися.
                   Ми – українці, велика родина.
                   Мова у нас солов’їна.
                   Квітне в садочку червона калина.
                   Рідна земля для нас всіх – Україна.
Учитель:
- Назвіть державні символи України?
- Що означають кольори нашого прапора?
- Хто є автором Гімну України?
- Яке слово можна прочитати, уважно вивчивши герб України?
- Коли відзначають День незалежності України?
- Яке місто є столицею України?
- Чим сподобалася вам програма «Україна для людей»
- Чи любите ви Україну? Що для цього треба робити?

                 
                  
                  














«Батьківщино, земле рідна»
(Усний журнал)
1. Повідомлення теми і мети
- Діти, як називається наша Батьківщина?
- А хто ви?
- Що для вас є Батьківщина, якими словами можна її назвати?
Асоціативний кущ
__________Батьківщина_____________
(край, хата, батьки, Україна, мати, земля)
Сьогодні ми з вами поговоримо про наш рідний край, про нашу славну Україну.
Ви дізнаєтеся більше про нашу країну, її символи, кордони, міста, про життя видатних людей, подивимося відео про Київ.
Підготуватися до нашого уроку мені допомогли учні нашого класу, які розподілилися на групи: «Поетів», «Істориків», «Спостерігачів», «Дослідників».
2. Виступ групи «Поети»
Плакат «Наша Батьківщина - рідна Україна»
Група «Поети»
1. Одна Батьківщина і двох не буває,
Місця, де народились – завжди святі.
Хто рідну домівку свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
2. Чи можна забути ту пісню, що мати
Співала малому, коли засипав,
Чи можна забути ту стежку до хати,
Що босим колись протоптав!
3. У всьому світі - кожен зна:
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна – єдина
Це наша славна Україна.
4. Не забувай Шевченка спів
Про горду славу козаків.
Не забувай , що ти дитина
Землі, що зветься Україна.
3.Узагальнююча бесіда «Наша Батьківщина - рідна Україна»
- Так , дійсно, наша країна - це наш дім. Україна – велика і заможна країна. Де багато великих міст, селищ та сіл (25 областей).
Україна розташована в центрі Європи, її сусіди –Білорусь, Росія, Туреччина, Молдова, Румунія, Угорщина, Словаччина, Польща.
- Які міста України ви знаєте, які області?
- В якому регіоні ми живемо?
- В якій області?
- В якому місті?
- Яке головне місто нашої країни?
Столиця нашої Батьківщини – це місто Київ.
Перегляд фільму про Київ.
4. Гра «Де хто живе?»
Діти, пограємо з вами в гру «Де хто живе?»
У Києві – кияни,
У Харкові – харків’яни,
У Донецьку – донеччани,
У Криму – кримчани,
В Одесі – одесити,
В Ужгороді – ужгородці,
У Львові – львів’яни,
У Полтаві – полтавчани,
У Сумах – сумчани.
5.Виступ групи «Історики»
Плакат «Як тебе не любити, Києве мій»
Група «Історики»
1. Прапор – це державний символ,
Він є в кожної держави,
Це для всіх ознака сили,
Це для всіх ознака слави.
Синьо-жовтий прапор маєм:
Синє – небо, жовте – жито,
Прапор свій оберігаєм,
Він святиня, знаєм всі ми.

2. Наш герб – тризуб,
Це воля, слава, сила,
Наш герб – тризуб.
Недоля нас косила,
Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню
Несемо ми людям.

3. Гімн – це найголовніша пісня України.
Слухати потрібно стоячи мовчки, з гордо
піднятою головою.
Автор слів – Павло Чубинський,
композитор – Михайло Вербицький

4.Народними символами України є:
батьківська хата, святий хліб, вишитий рушник, писанка, барвінок, лелека.
«Без верби і калини немає України».
6. Гра «Опиши Україну»
У мене в руці невеличкий м’яч, зараз ми будемо його передавати і описувати Україну, казати гарні слова, відповідаємо на питання «Яка Україна»? (безкрая, багата, гостинна, співуча, горда, дружня)
Плакат «Безмежні простори, моря і поля – це все Україна моя»
Наша країна найкрасивіша, наймиліша, найкраща. Вона багата лісами, лісостепом, степами, пісками, Кримськими горами, Карпатами.
Зараз ви подивитесь невеличкий фільм про Крим, Чорне море.
7. Гра «Закінчіть речення»
- транспорт, який рухається по залізниці й яким керує машиніст, називається … поїзд,
- робітник, який добуває в шахті кам’яне вугілля, називається… шахтар,
- робітник, який виплавляє метал, називається … металург,
- залізнична колія, якою перевозять вугілля, нафту, газ, залізо, пасажирів називається… залізниця,
- галузь господарства, яка охоплює літакобудування та авіаперевезення, називається… авіація.
8.Виступ групи «Спостерігачі»
Плакат «Щоб всього доволі мати, треба добре працювати»
Група «Спостерігачі»
1. У нашій державі існує багато професій:
лікарі, шахтарі, залізничники, льотчики, фермери, слюсарі.
Добре розвинені такі галузі, як нафтобудування, газобудування, металургія.

2. Наша країна славиться видатними письменниками, композиторами, спортсменами, лікарями, шахтарями. Саме про них нам і розкаже група дослідників.
9. Виступ групи «Дослідники»
Плакат «Знай наших»
Група «Дослідники»
1. Григорій Савич Сковорода, Тарас Григорович Шевченко, Леся Українка, Іван Якович Франко – видатні українські письменники, поети.
2. Микола Віталійович Лисенко, Сергій Сергійович Прокоф’єв – видатні композитори.
Микола Михайлович Амосов – лікар, хірург.
3. Сергій Павлович Корольов – конструктор, творець ракет, супутників.
Клавдія Іванівна Шульженко – співачка.
4. Сергій Назарович Бубка – спортсмен, легкоатлет. Майстер спорту (стрибок з шестом 6м 15см). Лілія Подкопаєва - гімнастка, чемпіон олімпійських ігор.
10. Гра – вікторина «Найрозумніший»
(За правильну відповідь команда отримує прапорець)
- Наша країна ?
- Наша область?
- Наше місто?
- Столиця України?
- Президент України?
 






- Які моря є на території України?
- Скільки областей?
- Відомий лікар, хірург, кардіолог України?
- Відомий спортсмен, легка атлетика?
- Відома спортсменка Лілія…?
- Який регіон України багатий на кам’яне вугілля?
- Яке слово заховалося в тризубі?
- Якого кольору прапор?
11. Підсумок








ТЕМА: НАШІ ПРАВА - ЩАСЛИВЕ ДИТИНСТВО

Мета: ознайомити учнів з їхніми правами
Ведучий 1. Доброго дня, друзі. Ми зібрались сьогодні для того щоб поговорити про права дітей, тобто про ваші права. Як ви гадаєте, коли й як наші пращури дійшли до розуміння того, що права людини слід захищати?
Учні висловлюють власні думки щодо запитання. Ведучий доповнює й узагальнює відповіді.
Ведучий 2. Давним-давно, ще у стародавні часи, у людей була необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, що бажав би допомогти їй у вирішені спорів.
Тривалий час діяв неписаний закон «Хто сильний, той правий». Але коли виникли перші держави; правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для всіх громадян, у людське суспільство прийшов новий закон права. Тепер держава ставала на захист сильного і слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, не сила.
Ведучий 1. З тих пір минуло чимало століть. Держави ство¬рювалися, розросталися, процвітали або гинули. Чому? Як свідчить історія, правителі й уряд не завжди піклувалися про свій народ. Так, оголошуючи сусідній країні війну чи приймав яке небудь політичне рішення, правитель прагнув, задовольнити лише свої інтереси й зовсім не замислювався над долею простих людей. Отже, людству потрібно було щось прийняти, знайти такого захисника, який міг би примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них.
Ведучий 2. Місію такого захисника взяла на себе міжнародна організація ООН. Що ви знаєте про цю організацію?
1 Ведучий. 1945 року, після закінчення Другої світової війни — найжахливішої і найжорстокішої війни за всю історію людства — народи багатьох країн вирішили, що задля збереження миру їм слід об'єднатися. Навіщо? Для того, щоб будь-які конфлікти та суперечки між країнами в подальшому вирішувались не воєнним шляхом, а мирним, за столом переговорів. Саме з цією метою 1945 року була створена Організація Об'єднаних Націй (ООН). До речі, одним із її засновників була Україна.
Ведучий 2.А 1948 року держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини — документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканність, свободу совісті, можливість дотримуватись своєї релігії й багато іншого.
Ведучий 1.Загальна декларація прав людини — важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей загалом — і жодного слова про дітей. Але ж діти потребують особливої уваги й захисту з боку держави.
Ведучий 2.Саме тому 1989 року ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини». Конвенція — Це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов'язання дотримуватись прав кожної дитини. І наша держава також підписалася під цим документом, а значить — пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян.
Ведучий 1. Давайте пригадаємо, про які права дітей йдеться в Конвенції, на що кожен із вас має незаперечне право?
Ведучий 2. Але нам хотілося дізнатися, чи добре ви знаєтесь на своїх правах і чи вмієте їх правильно реалізовувати?
Ведучий 1. Давайте проведемо «Казкову правову вікторину» і на прикладі героїв відомих вам казок спробуємо роз’яснити статті Конвенції про права дитини.
Ведучі проводять вікторину. «Казкова правова вікторина» Ведучі по черзі описують негативні ситуації, у які потрапив той чи інший казковий герой. Учні мають визначити, яке право, визначене Конвенцією про права дитини, було порушено стосовно цього героя.
Ситуація 1
Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер. Яке право порушено стосовно Попелюшки?
(Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь
у розважальних заходах, що відповідають їх ньому віку.).
Ситуація 2
За часи письменника Марка Твена в Америці дружба дітей із різних соціальних пластів не схвалювалась і навіть вважалась іноді порушенням суспільної моралі. Чи має право Том Сойєр товаришувати з таким хлопчиком» як Гекльберрі Фін?
(Так, адже Конвенція про права дитини визнає право на свободу асоціацій та свободу мирних зібрань.)
Ситуація З
Мауглі майже з народження жив у тваринному середовищі. Чи можна вважати, що він має рівні права зі звичайною дитиною.
(Так, Конвенція визначає, що дитиною вважається кожна людська істота, що не досягла вісімнадцяти років.)
Ситуація 4

Мауглі не вміє говорити людською мовою — лише видавати незрозумілі, з точки зору людей, звірячі звуки. Чи мають право плоди, що знайшли Мауглі в лісі, замкнути його в клітці та поводитися з ним, як із твариною? Які права хлопчика порушено?
(Ні в якому разі, Мауглі може бути витканий неповноцінною дитиною, і в цьому випадку згідно з Конвенцією йому мають забезпечити гідні умови зростання і виховання. Крім того, Конвенцією суворо заборонено будь-яке жорстоке поводження з дитиною, що принижує її гідність та ушкодить фізичному й психічному здоров'ю.)
Ситуація 5
Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено?
(Право на приватне життя, недоторканність житла й таємницю кореспонденції.)
Ситуація 6
Баба Яга викрадає Івасика Телесика й відносить його за тридев'ять земель у тридесяте царство. Які права дитини порушила злодійка? (Згідно з Конвенцією дитина мав право не розлучатися з батьками всупереч й бажання (окрім випадків, визначених законодавством), крім того, Конвенцією забороняється не законне переміщення дітей і неповернення їх із-за кордону.)
Ведучі відзначають учнів, які брали активну участь в обговоренні ситуацій вікторини.
Ведучий 1. «Я маю право!», «Чому ви порушуєте мої права?» — ці слова, на жаль, часто використовує людина в ситуаціях, коли сама неправа. Зазвичай, заява про особисті права  є виправданням пасивності, лінощів, прагненням отримати щось, нічого не даючи взамін.
І Зараз, друзі, перед вами будуть розіграні невеличкі ситуації, у яких діти недоречно заявляють про свої права. Ваше завдання — визначити, чому той-чи інший герой неправий. Що б ви на місці дорослого відповіли йому? А можливо, він усе ж таки правий у своїх вимогах?
Учитель (звертається до учня). Скажи; будь ласка, чому ти не готовий до уроку?
Учень. Я вирішив зовсім не відвідувати ваші уроки математики. Вони мені нецікаві, до того ж я збираюся після школи поступати до гуманітарного вузу.

Учитель. Але шкільну програму з математики ти маєш вивчати.
Учень.У такому випадку я вимагаю, щоб мене навчав інший учитель. Ви — занадто суворі, хоча самі, на мою думку, не дуже добре знаєте предмет, який викладаєте.
Учитель. Ти поводишся зневажливо й дуже грубо. Я змушена викликати твоїх батьків.
Учень.Це не грубість, а моя думка. Я маю право вільно висловлювати свої погляди з будь-яких питань, що стосуються мене.
Ведучий. Звичайно, ми добре розуміємо, як неприємно, коли твоїх батьків викликають до школи. І, звичайно, ми вільні у висловлюванні власних думок. Проте закон у ньому випад¬ку на боці вчителя. Подумайте, чого не можна припускатися, заявляючи про свої права?
(Дійсно, Конвенція визнає за дитиною право вільно вислов¬лювати власні думки, але це право обмежується в деяких випад¬ках. Зокрема, якщо висловлювання власної думки завдає шкоди репутації та гідності іншої особи.)
Ведучий 1.Отже, давайте підведемо підсумки сьогод¬нішньої зустрічі.
Ведучий 2. У кожного з нас є права, і ми повинні добре знати їх, щоб захистити себе, якщо хтось хоче нас образити.
Ведучий 1. Але слід знати не лише свої права, але й обо¬в'язки. Прагнучи відстояти свою свободу, не утискайте сво

 
В школу как на праздник!
 
              
              


Комментариев нет:

Отправить комментарий